Softwarová podpora hardwarového rozšíření pro platformu Raspberry PI (Software library used for hardware extension of Raspberry Pi) (BP - Vico Bohdan)
Proveďte tyto úkoly:
Prostudujte existující řešení.
Vyberte operační systém vhodný pro ovládání a komunikaci s hardware přes rozšiřující rozhraní.
Vytvořte knihovnu funkcí v programovacím jazyce C pro ovládání jednotlivých pinů rozšiřujícího rozhraní včetně sériové linky.
Propojte vývojovou desku Raspberry PI s PC s pomocí sériové linky.
Pro ovládání periferií vytvořte jednoduché webové rozhraní, kde bude možné nastavovat a číst jednotlivé stavy pinů rozhraní.
Umožněte s pomocí webového rozhraní posílat a číst informace ze sériové linky.
Pro zvolený operační systém vytvořte aplikaci, která zprostředkovává komunikaci webového rozhraní s hardware.
Vytvořená aplikace bude obsahovat soubor proměnných, které bude možné nastavovat s pomocí webového rozhraní a s pomocí PC přes sériovou linku.
Vytvořte podrobnou dokumentaci popisující důležité kroky nutné k přidání dalšího rozhraní a odpovídající modifikaci webového rozhraní.
Zařízení pro sledování objektu s nízkou spotřebou (Low power camera trap used for property surveillance)(BP - Václav Vanc)
Prostudujte existující řešení.
Navrhněte vlastní zařízení umožňující pořízení a odeslání fotografie přes internet z okolí sledovaného objektu, který není připojen trvale k internetu ani k elektrické sítí.
Vyberte vhodný procesor sloužící ke komunikaci s GSM modulem a kamerou.
Důraz bude kladen na velmi nízkou spotřebu a co nejmenší pořizovací cenu.
Zařízení bude napájeno z 12V baterie.
Zařízení bude umožňovat data ukládat na SD kartu.
Nastavení parametrů a doby snímání fotografie bude možné s pomocí SMS zpráv.
Navržené zařízení zrealizujte.
Vytvořte knihovnu funkcí umožňující ovládat dostupné periferie.
Pro výsledné řešení vytvořte demonstrační aplikaci.
Výsledné zařízení otestujte.
Multiplatformní grafická aplikace pro simulaci mikroprogramovaného procesoru DOP v3(Cross-platform graphical simulator of micro-programmed processor DOP) (DP - Miškovský Vojtěch)
Prostudujte existující řešení.
V programovacím jazyku C++ implementujte simulátor výukového procesoru DOP-v3.
Aplikaci bude možné spouštět pod OS Microsoft Windows i OS Linux.
Simulátor musí obsahovat editor mikroprogramu a překladač zdrojových mikroprogramů (mikroassembler).
Syntaxe zdrojového mikroprogramu musí být stejná jako u stávajícího simulátoru používaného pro výuku předmětu BI-JPO (jednotky počítače).
Simulátor musí umožňovat krokování mikroprogramu po jednotlivých mikroinstrukcích i spouštění úseku k zadanému bodu zastavení.
Simulátor musí umožňovat zobrazit aktuální stav jednotlivých registrů procesoru DoP a to včetně těch, které jsou programátorsky nedostupné.
Pro uživatele vytvořte jednoduchou uživatelskou příručku.
Výsledné řešení otestujte.
Programovatelný stmívač světel pro domácí zvířata (Programmable light dimmer for domestic animals)(BP - Červenka Ondřej)
Prostudujte existující řešení.
Vyberte vhodný procesor pro realizaci.
Zařízení bude umožňovat nastavení stmívání pro 2 místnosti.
Ovládání bude možné lokálně u zařízení s pomocí displeje a tlačítek a také vzdáleně s pomocí PC.
Pro ovládání stmívání a detekcí vnějšího osvětlení vytvořte knihovnu v jazyce c pro zvolený procesor.
Pro ovládání s PC vytvořte jednoduchou aplikaci.
Navržené zařízení zrealizujte a vytvořenou knihovnu včetně aplikace v PC otestujte.
FPGA deska řízená procesorem ARM (FPGA board controlled by ARM processor)(BP - Elena Filipenková)
Prostudujte existující řešení.
Navrhněte zařízení obsahující FPGA obvod a procesor ARM.