User Tools

Site Tools


project:proj_list

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
Next revision Both sides next revision
project:proj_list [2019/02/04 09:10]
xkubalik [Current projects]
project:proj_list [2020/01/14 16:28]
xkubalik [Current projects]
Line 2: Line 2:
 ===== Current projects ===== ===== Current projects =====
  
-  * **Realizace základních matematických funkcí s pomocí hardware ​(Hardware implementation of essential mathematical functions)** - (BP - Brokeš Jan+  * **Dálkově ovládané 4kolé vozítko využívající platformu Arduino ​(4-wheels vehicle using the Arduino platform with a remote control ​)** - (BP - Zemánek Martin
-    * Prozkoumejte existující řešení ​implementace základních matematických funkcí v jazyce VHDL. +    * Prozkoumejte existující řešení ​dálkově ovládaných 4kolých vozítek 
-    * Zaměřte se zejména na funkce goniometrické,​ logaritmické a druhou odmocninu. +    * Navrhněte vlastní ​řešení řízení 4kolého vozítka s pomocí platformy Arduino 
-    * Vytvořte model výpočtu těchto matematických funkci ​programu Wolfram Mathematica+    * Aplikace pro Arduino bude umožňovat ​řízení každého kola tak, aby bylo možné jezdit ​všemi směry
-    * Výsledné modely výpočtu matematických funkci převeďte do jazyka VHDL+    * Veškeré ​řízení pohybu vozítka bude provedeno s pomocí dálkového ovládání
-    * Pro vytvořené řešení vytvořte několik ukázek v jazyce VHDL+    * Vozítko bude na sobě obsahovat další senzory potřebné pro pohyb a LED diody pro signalizaci směru
-    * Výsledné ​řešení řádně otestujte+    * Navržené ​řešení ​zrealizujte a řádně otestujte.
-    * Při návrhu berte v úvahu následné nasazení materiálu ve výuce.+
  
-  * **Aplikace ​pro řízení a správu vytápění v chytré domácnosti s pomocí wifi sítě ​(A heating control application ​for the SmartHome ​based on a wifi network)** - (BP - Hepner Lukáš)+  * **Platforma ​pro podporu interaktivního městského mobiliáře využívající procesor ESP32 (The basic platform used for interactive street furniture ​based on ESP32 processor)** - (BP - Topič Jakub)
     - Prozkoumejte existující řešení.     - Prozkoumejte existující řešení.
     - Pomocí metod softwarového inženýrství navrhněte vlastní řešení vyhovující níže uvedeným požadavkům.     - Pomocí metod softwarového inženýrství navrhněte vlastní řešení vyhovující níže uvedeným požadavkům.
-    - Navržené řešení naprogramujte,​ řádně ho zdokumentujte a otestujte. +    - Navržené řešení ​zrealizujte, ​naprogramujte,​ řádně ho zdokumentujte a otestujte. 
-    - Požadavky:​ +    - Požadavky ​na výsledné řešení
-      * každé vzdálené zařízení (teplotní čidlo, termo hlavice, atd.) bude opatřeno wifi modulem +      * podpora nabíjení a měření spotřeby přes USB porty 
-      * aplikace bude umožňovat nalézt hlavice připojené k Wi-Fi síti +      * komunikace s regulátory solárních panelů 
-      * aplikace bude umožňovat vytvářet rozvrhy vytápění a ty přiřazovat vybraným termo hlavicím +      * ření napětí záložních baterií 
-      * rozvrhy bude možné ukládat ​načítat ze souboru ve formátu XML +      * spínání LED osvětlení ​ventilátoru 
-      * aplikace bude podporovat více uživatelů s různým typem oprávně +      * měření meteorologických dat (teplota, tlak, vlhkost) 
-      * aplikace umožní správu ​ivatelských ​účtů a jejich práv +      * možnost vzálené aktualizacé firmware 
-      * termo hlavice si bude synchronizovat čas pomocí NTP protokolu+      * existence ​ivatleských ​účtů 
 +      * vzdálená správa přes webovou aplikaci 
 +      * správa ​konfigurace externích zařízení (meteorologická data, IP adresa) 
 +      * vizualizace naměřených dat
  
- +  ​* **Platforma ​pro chytrou domácnost využivající WIFI spojení jednotek ​RaspberryPI ​(The smart home platform ​based on RaspberryPI using WIFI connection)** - (BP - Trejdl Tomáš)
-  ​* **Aplikace android ​pro komunikaci ​platformou Arduino protokolem Bluetooth ​(An android application communicating with the Arduino ​platform ​by a Bluetooth)** - (BP - Denissyuk Andrey)+
     - Prozkoumejte existující řešení.     - Prozkoumejte existující řešení.
     - Pomocí metod softwarového inženýrství navrhněte vlastní řešení vyhovující níže uvedeným požadavkům.     - Pomocí metod softwarového inženýrství navrhněte vlastní řešení vyhovující níže uvedeným požadavkům.
-    - Navržené řešení naprogramujte,​ řádně ho zdokumentujte a otestujte.+    - Navržené řešení ​zrealizujte, ​naprogramujte,​ řádně ho zdokumentujte a otestujte.
     - Požadavky:     - Požadavky:
-      * aplikace bude navržena jako mobilní aplikace pro OS Android +      * řídicí část ​bude využívat existující platformu ​RaspberryPI 
-      * aplikace umožní spojení aplikace z Arduinem pomoci Bluetooth +      * pro jednoltivá ​zařízení ​v domácnosti použijte modul s ESP8266 
-      * pro komunikaci bude zvolen vhodný protokol +      * zařízení ​spolu budou komunikovat prostřednictvím wifi sítě 
-      * aplikace bude umožňovat ověření uživatele s pomocí jména a hesla +      * v domácnosti ​bude možné sledovat teplotu ​detekovat otevření ​dveří 
-      * aplikace ​bude umožňovat přidání uživatelů s různým typem oprávnění +      * ovládat ​bude možné zásuvky ​a světla 
-      * aplikace umožní zobrazit několik různých pohledu (seznamu proměnných) stavu procesoru Arduina +      * aplikace bude umožňovat ​konfiguraci zařízení s pomocí webové ​aplikace 
-      * aplikace umožní měnit obsah proměnných v procesu Arduina +      * dale bude možné graficky zobrazovat průběh teploty 
- +      * zaměřte ​se hlavne na efektivní práci ​s větším množstvím modulů 
-  * ** Přenosný zvukový syntezátor se záznamem více stop (Portable sound synthesizer with multiple track recording)** - (BP - Dohnal Pavel) +      * jednoduchý protokol ​pro komunikaci s možností snadného rozšíření
-    * Prozkoumejte ​existující ​řešení. +
-    * Vyberte vhodnou HW platformu+
-    * Vyberte vhodný programovací jazyk. +
-    * Navrhněte vlastní řešení splňující tyto požadavky: +
-      * malé kompaktní přenosné ​zařízení +
-      * zařízení ​bude obsahovat ovládací prvky pro hraní tónů +
-      * syntezátory ​budou mít ručně nastavitelné parametry +
-      * zařízení ​bude podporovat tyto efekty: reverb/​delay a filtr +
-      * možnost nahrávání oddělených stop +
-      * podpora ukládání ​načtení projektů na externí uložiště. +
-    * Výsledné ​ření zrealizujte a řádně otestujte. +
- +
-  * ** Grafické uživatelské rozhraní (GUI) pro definování funkcionality vývodů mikrokontroléru a generování kostry kódu v jazyku C (A graphical user interface (GUI) for clock domains setting in specified microcontroller and C language skeleton generator)** - (BP - Tamarkov Dmitriy) +
-    - Prozkoumejte existující řešení. +
-    - Pomocí metod softwarového inženýrství navrhněte vlastní řešení vyhovující níže uvedeným požadavkům. +
-    - Navržené řešení naprogramujte,​ řádně ho zdokumentujte a otestujte. +
-    - Požadavky: +
-      * aplikace ​bude napsána v jazyce Python +
-      * uživatelské rozhraní bude napsáno v anglickém jazyce +
-      * uživatelské rozhraní umožní nastavení funkcionality vývodů mikrokontroléru +
-      * všechna ​možná nastavení přiřazení v mikrořadiči budou popsána v JSON formátu +
-      * uživatelské rozhraní umožní čtení ​zápis uživatelem zvolené konfigurace ve formátu JSON +
-      * uživatelské rozhraní umožní vygenerovat kostru v jazyku C, která bude implementovat funkcionalitu (přiřazení funkce k vývodu obvodu), která byla nastavena uživatelem v uživatelském rozhraní +
- +
- +
- +
- +
-  * ** Aplikace pro ovládání zařízení v chytré domácnosti vytvořené na platformě RaspberryPi (An application for devices controlling in a SmartHome realized with the Raspberry Pi platform)** - (BP - Chyský Adam) +
-    - Prozkoumejte existující řešení. +
-    - Pomocí metod softwarového inženýrství navrhněte vlastní řešení vyhovující níže uvedeným požadavkům. +
-    - Implementujte funkční prototyp, řádně ho zdokumentujte a otestujte. +
-    - Požadavky:​ +
-      * aplikace bude napsána pro platformu Raspberry PI +
-      * ovládací zařízení bude obsahovat dotykový displej +
-      * aplikace bude umožňovat ovládání RGBW světel, vypínačů a zásuvek. +
-      * aplikace bude umožňovat ​sledovat teplotu a množství CO2 +
-      * analyzovat a zvolte vhodný programovací jazyk a prostředí pro realizaci ​aplikace +
-      * analyzujte ​možnosti bezdrátového spojení jednotek s ovládacím zařízením a vyberte optimální technologií +
-      * analyzujte komunikační protokoly na aplikační vrstvě a vyberte optimální způsob komunikace +
-      * při návrhu architektury aplikace počítejte s budoucím rozšířením o další moduly +
- +
-  * **Meteorologická stanice v chytré domácnosti založená na platformě Arduino (The weather station for SmartHome based on the Arduino platform)** - (BP - Švec Michal) +
- +
-    - Prozkoumejte existující ​řešení. +
-    - Pomocí metod softwarového inženýrství navrhněte vlastní řešení vyhovující níže uvedeným požadavkům. +
-    - Implementujte funkční prototyp, řádně ho zdokumentujte a otestujte. +
-    - Požadavky:​ +
-      * stanice bude poskytovat měření teploty a vlhkosti +
-      * jako řídící platformu použijte Arduino ​procesorem ATmega2560 +
-      * aplikaci implementujte ​jazyku C +
-      * aplikace umožní: +
-        * ověření identity uživatele pomocí jména a kódu +
-        * záznam naměřených dat a jejich odesílání +
-        * komunikaci a konfiguraci pomocí SMS zpráv, emailů a bluetooth +
-      * každý modul systému (čidla, komunikační moduly, ...) bude realizován jako samostatná knihovna v jazyku C +
-      * při návrhu architektury aplikace počítejte s budoucím rozšířením o další moduly +
-      * navrhněte a implementujte jednoduchou aplikaci ​pro OS Android, která umožní základní konfiguraci pomocí bluetooth +
- +
-  * ** Nástroj pro měření spotřeby systémových zdrojů OS linux při obsluze externích HW klientů na platformě Raspberry Pi (OS Linux resource consumption measurement tool during handling of external devices for the Raspberry Pi platform)** - (BP - Kňazovický Marek) +
-    * Prozkoumejte a analyzujte existující nástroje a knihovny umožňující měření spotřeby systémových zdrojů pro OS Linux. +
-    * Navrhněte vlastní knihovnu pro testování a měření využití systémových zdrojů (paměť, procesor, sítě). +
-    * Při návrhu zohledněte omezené prostředky platformy Raspberry PI pro kterou bude knihovna navržena. +
-    * Samotné testování bude zaměřeno zejména na obsluhu mnoha síťových klientů připojených přes síťové rozhraní k platformě Raspberry PI. +
-    * HW klienti budou komunikovat s pomocí wifi modulu postaveném na čipu ESP8266. +
-    * Pro komunikaci ​knihovny ​HW klienty vyberte vhodný komunikační protokol. +
-    * Navržené řešení zrealizujte. +
-    * Pro navrženou knihovnu vytvořte testovací nástroj, který bude demonstrovat využití zrealizované knihovny. +
-    * Pro ovládání klientů a konfiguraci napište jednoduchou aplikaci pro OS Android. +
-    * Výsledné řešení otestujte.+
  
  
Line 136: Line 68:
     * generator analogových průběhů     * generator analogových průběhů
     * vlastní zadání     * vlastní zadání
 +    * Wifi a ESP32/​ESP2866
  
   2. Volfram Mathematica   2. Volfram Mathematica
Line 141: Line 74:
     * kódy pro kryptografií     * kódy pro kryptografií
     * matematické funkce realizované v HW     * matematické funkce realizované v HW
 +    * aritmetický procesor v GF(2^2^n)
 +    * efiktivita protokolů pro předmět BI-PSI
     * vlastní zadání     * vlastní zadání
  
Line 158: Line 93:
     * implementace procesoru/​periferié procesoru (ARM, Z80, AVR, ...)     * implementace procesoru/​periferié procesoru (ARM, Z80, AVR, ...)
     * HW podpora SoC (Zynq)     * HW podpora SoC (Zynq)
 +    * aritmetický procesor v GF(2^2^n)
     * Hry pro FPGA     * Hry pro FPGA
     * vlastní zadání     * vlastní zadání
Line 196: Line 132:
 **BP a DP defended works on CTU in Prague FEL/FIT:** [[https://​dspace.cvut.cz|BP a DP]] **BP a DP defended works on CTU in Prague FEL/FIT:** [[https://​dspace.cvut.cz|BP a DP]]
  
-===== All projects archives 2004 - 2018 =====+===== All projects archives 2004 - 2019 =====
  
 +  *[[project:​2019:​proj_2019|Realized projects 2019]]
   *[[project:​2018:​proj_2018|Realized projects 2018]]   *[[project:​2018:​proj_2018|Realized projects 2018]]
   *[[project:​2017:​proj_2017|Realized projects 2017]]   *[[project:​2017:​proj_2017|Realized projects 2017]]
project/proj_list.txt · Last modified: 2024/02/15 10:30 by xkubalik