User Tools

Site Tools


project:proj_list

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
Next revision Both sides next revision
project:proj_list [2019/01/29 13:19]
xkubalik [Current projects]
project:proj_list [2020/02/05 08:30]
xkubalik
Line 2: Line 2:
 ===== Current projects ===== ===== Current projects =====
  
-  * ** Přenosný zvukový syntezátor se záznamem více stop (Portable sound synthesizer ​with multiple track recording)** - (BP - Dohnal Pavel+  * **Dálkově ovládané 4kolé vozítko využívající platformu Arduino ​(4-wheels vehicle using the Arduino platform ​with a remote control ​)** - (BP - Zemánek Martin
-    * Prozkoumejte existující řešení+    * Prozkoumejte existující řešení ​dálkově ovládaných 4kolých vozítek 
-    * Vyberte vhodnou HW platformu. +    * Navrhněte vlastní řešení řízení ​4kolého vozítka s pomocí platformy Arduino 
-    * Vyberte vhodný programovací jazyk. +    Aplikace pro Arduino bude umožňovat ​řízení ​každého kola tak, aby bylo možné jezdit všemi směry. 
-    * Výsledné řešení zrealizujte a řádně otestujte. +    Veškeré ​řízení ​pohybu vozítka ​bude provedeno s pomocí dálkového ovládání. 
-    * Navrhněte vlastní řešení ​splňující tyto požadavky:​ +    Vozítko bude na sobě obsahovat další senzory potřebné pro pohyb a LED diody pro signalizaci směru. 
-      * malé kompaktní přenosné zařízení +    Navržené řešení zrealizujte a řádně otestujte.
-      zařízení ​bude obsahovat ovládací prvky pro hraní tónů +
-      * syntezátory budou mít ručně nastavitelné parametry +
-      zařízení bude podporovat tyto efekty: reverb/​delay a filtr +
-      možnost nahrávání oddělených stop +
-      podpora ukládání a načtení projektů na externí uložiště.+
  
-  * ** Grafické uživatelské rozhraní ​(GUI) pro definování funkcionality vývodů mikrokontroléru a generování kostry kódu v jazyku C (A graphical user interface (GUI) for clock domains setting in specified microcontroller and C language skeleton generator)** - (BP - Tamarkov Dmitriy)+  * **Platforma pro podporu interaktivního městského mobiliáře využívající procesor ESP32 (ESP32 Based Platform Supporting Interactive Street Furniture)** - (BP - Topič Jakub)
     - Prozkoumejte existující řešení.     - Prozkoumejte existující řešení.
     - Pomocí metod softwarového inženýrství navrhněte vlastní řešení vyhovující níže uvedeným požadavkům.     - Pomocí metod softwarového inženýrství navrhněte vlastní řešení vyhovující níže uvedeným požadavkům.
-    - Navržené řešení naprogramujte,​ řádně ho zdokumentujte a otestujte. +    - Navržené řešení ​zrealizujte, ​naprogramujte,​ řádně ho zdokumentujte a otestujte. 
-    - Požadavky:​ +    - Požadavky ​na výsledné řešení
-      * aplikace bude napsána v jazyce Python +      * podpora nabíjení mobilních zařízení a měření spotřeby přes USB porty 
-      * uživatelské rozhraní bude napsáno v anglickém jazyce +      * komunikace s regulátory solárních panelů 
-      * uživatelské rozhraní umožní nastavení funkcionality vývodů mikrokontroléru +      * měření napětí záložních baterií 
-      * všechna ​možná nastavení ​iřazení v mikrořadiči budou popsána v JSON formátu +      * spínání LED osvětlení a ventilátoru 
-      * uživatelské rozhraní umožní ​čtení a zápis uživatelem zvolené konfigurace ve formátu JSON +      * měření meteorologických dat (teplota, tlak, vlhkost) 
-      * uživatelské rozhraní umožní vygenerovat kostru v jazyku C, která bude implementovat funkcionalitu (přiřazení funkce k vývodu obvodu), která byla nastavena uživatelem v uživatelském rozhraní +      * možnost vzdálené aktualizace firmware 
- +      * vzdálená konfigurace zařízení ​es webovou aplikaci 
- +      * správa ​ivatelských úč 
 +      * vizualizace naměřených dat
  
-  * ** Aplikace ​pro ovládání zařízení v chytré domácnosti vytvořené na platformě RaspberryPi ​(An application for devices controlling in a SmartHome realized with the Raspberry Pi platform)** - (BP - Chyský Adam)+  * **Platforma ​pro chytrou domácnost využivající WIFI spojení jednotek s RaspberryPI ​(The smart home platform ​based on RaspberryPI using WIFI connection)** - (BP - Trejdl Tomáš)
     - Prozkoumejte existující řešení.     - Prozkoumejte existující řešení.
     - Pomocí metod softwarového inženýrství navrhněte vlastní řešení vyhovující níže uvedeným požadavkům.     - Pomocí metod softwarového inženýrství navrhněte vlastní řešení vyhovující níže uvedeným požadavkům.
-    - Implementujte funkční prototyp, řádně ho zdokumentujte a otestujte.+    - Navržené řešení zrealizujte,​ naprogramujte, řádně ho zdokumentujte a otestujte.
     - Požadavky:     - Požadavky:
-      * aplikace ​bude napsána ​pro platformu Raspberry PI +      * základem celého zařízení ​bude webová aplikace běžící na platformě RaspberryPI  
-      * ovládací ​zařízení bude obsahovat dotykový displej +      * pro jednotlivá zařízení v domácnosti použijte modul s ESP8266 a implementujte vlastní firmware v prostředí Arduino 
-      * aplikace ​bude umožňovat ovládání RGBW světel, klimatizace a vypínačů +      * zařízení ​spolu budou komunikovat prostřednictvím wifi sítě 
-      * aplikace bude umožňovat ​sledovat teplotu a množství CO2 +      * v domácnosti ​bude možné sledovat teplotu a detekovat otevření dveří 
-      * analyzovat a zvolte vhodný programovací jazyk a prostředí pro realizaci ​aplikace +      * ovládat ​bude možné zásuvky a světla 
-      * analyzujte ​možnosti bezdrátového spojení jednotek s ovládacím zařízením a vyberte optimální technologií +      * aplikace bude umožňovat ​konfiguraci zařízení s pomocí webové ​aplikace 
-      * analyzujte komunikační protokoly ​na aplikační vrstvě a vyberte optimální způsob komunikace +      * dale bude možné graficky zobrazovat průběh teploty 
-      * při návrhu architektury aplikace počítejte ​budoucím ​rozšířením o další moduly+      * zaměřte se hlavne ​na efektivní práci s větším množstvím modulů 
 +      * jednoduchý protokol pro komunikaci ​možností snadného ​rozšíření
  
-  * **Meteorologická stanice v chytré domácnosti založená na platformě Arduino ​(The weather station for SmartHome based on the Arduino platform)** - (BP - Švec Michal)+  * ** Zařízení pro monitorování a zobrazování informací o aktuálním stavu provozu automobilu ​(The automotive data logging device)** - (BP - Bohm Jakub) 
 +    * Prozkoumejte existující řešení. 
 +    * Vyberte vhodnou HW platformu. 
 +    * Vyberte vhodný programovací jazyk. 
 +    * Navrhněte vlastní řešení splňující tyto požadavky:​ 
 +      * malé kompaktní zařízení 
 +      * zařízení bude obsahovat display, GPS modul, akcelerometr,​ RTC obvod, A/D převodníky 
 +      * zařízení bude umožňovat zobrazování hodnoty z A/D převodníku a dalších čidel  
 +      * bezdrátová komunikace s mobilním telefonem 
 +      * možnost konfigurace 
 +    * Výsledné řešení zrealizujte a řádně otestujte.
  
 +  * **Dálkově ovládaná meteostanice s nízkou spotřebou (The remotely controlled low power weather station)** - (BP - Jilek Vojtěch)
     - Prozkoumejte existující řešení.     - Prozkoumejte existující řešení.
-    - Pomocí metod softwarového inženýrství navrhněte vlastní ​řešení vyhovující níže uvedeným požadavkům+    - Navrhněte a zrealizujte zařízení pro vzdálené ​měření meteorologických dat 
-    - Implementujte funkční prototyp, ​řádně ho zdokumentujte a otestujte. +    - Zařízení bude splňovat tyto požadavky: 
-    - Požadavky: +      * stanice bude poskytovat měření teplotyvlhkosti, tlaku a koncentrace CO2 
-      * stanice bude poskytovat měření teploty ​vlhkosti +      * jako řídicí ​platformu použijte Arduino s procesorem ATmega2560 
-      * jako řídící ​platformu použijte Arduino s procesorem ATmega2560+      * zařízení bude komunikovat s pomocí bluetooth a SMS zpráv s mobilním telefonem 
 +      * pomocí vzdálené komunikace bude možné zařízení konfigurovat 
 +      * zařízení bude umožňovat záznam naměřených dat 
 +      * celý návrh bude proveden s ohledem na nízkou spotřebu  
 +      * pro výsledné zařízení naprogramujte obslužnou aplikací
       * aplikaci implementujte v jazyku C       * aplikaci implementujte v jazyku C
-      * aplikace umožní: +      * výsledné ​řešení řádně otestujte
-        * ověření identity uživatele pomocí jména a kódu +
-        * záznam naměřených dat a jejich odesílání +
-        * komunikaci a konfiguraci pomocí SMS zpráv, emailů a bluetooth +
-      * každý modul systému (čidla, komunikační moduly, ...) bude realizován jako samostatná knihovna v jazyku C +
-      * při návrhu architektury aplikace počítejte s budoucím rozšířením o další moduly +
-      * navrhněte a implementujte jednoduchou aplikaci pro OS Android, která umožní základní konfiguraci pomocí bluetooth +
- +
-  * ** Nástroj pro měření spotřeby systémových zdrojů OS linux při obsluze externích HW klientů na platformě Raspberry Pi (OS Linux resource consumption measurement tool during handling of external devices for the Raspberry Pi platform)** - (BP - Kňazovický Marek) +
-    * Prozkoumejte a analyzujte existující nástroje a knihovny umožňující měření spotřeby systémových zdrojů pro OS Linux. +
-    * Navrhněte vlastní knihovnu pro testování a měření využití systémových zdrojů (paměť, procesor, sítě). +
-    * Při návrhu zohledněte omezené prostředky platformy Raspberry PI pro kterou bude knihovna navržena. +
-    * Samotné testování bude zaměřeno zejména na obsluhu mnoha síťových klientů připojených přes síťové rozhraní k platformě Raspberry PI. +
-    * HW klienti budou komunikovat s pomocí wifi modulu postaveném na čipu ESP8266. +
-    * Pro komunikaci knihovny s HW klienty vyberte vhodný komunikační protokol. +
-    * Navržené řešení zrealizujte. +
-    * Pro navrženou knihovnu vytvořte testovací nástroj, který bude demonstrovat využití zrealizované knihovny. +
-    * Pro ovládání klientů a konfiguraci napište jednoduchou aplikaci pro OS Android. +
-    * Výsledné řešení ​otestujte+
- +
- +
- +
- +
- +
- +
- +
- +
- +
- +
  
  
 +  * **Nástroj pro tvorbu spolehlivých systémů v FPGA s použitím bezpečnostních kódů (A tool used to generate self-checking circuits based on error control codes)** - (DP - Pail Vojtěch)
 +    * Prozkoumejte existující řešení testování poruch v kombinačních obvodech zabezpečených bezpečnostními kódy
 +    * Analyzujte poruchové chování zadané sady kombinačních obvodů (benchmárků)
 +    * Specifikujte požadavky na simulátor poruch tak, aby bylo možné na základě získaných dat určit vhodný kód pro zabezpečení.
 +    * Vytvořte klasifikaci obvodů s hlediska možností opravy/​detekce poruch
 +    * Navrhněte a naprogramujte nástroj pro generování prediktorů pro různé bezpečností kódy
 +    * Výsledné řešení zabezpečených kombinačních obvodů otestujte s ohledem na vznik poruch
  
  
 +  * **Programovatelný generátor průběhu (sínus, trojúhelník,​ obdélník) (A programmable wave generator (sine, triangle, square))** - (BP - Hevessy Karel)
 +    - Prozkoumejte existující řešení generování průběhů s pomocí DDS generátorů.
 +    - Navrhněte a zrealizujte zařízení pro generování sínusového,​ trojúhelníkového a obdélníkového průběhu.
 +    - Pro zařízení vyberte vhodnou platformu pro řízení DDS generátorů.
 +    - Zařízení bude možné ovládat s pomocí grafického dotykového displeje.
 +    - Pro výsledné zařízení naprogramujte obslužnou aplikaci.
 +    - Aplikaci naprogramujte v jazyce C/C++.
 +    - Výsledné zařízení otestujte.
  
 +  * **Zařízení s nízkou spotřebou pro dohled a vzdálenou správu domácností využívající mobilní sítě LTE (A low power remote surveillance equipment using the LTE network)** - (DP - Procházka Vojtěch)
 +    - Prozkoumejte existující řešení.
 +    - Navrhněte a zrealizujte vlastní zařízení umožňující sledování a vzdálenou správu domácnosti.
 +    - Zaměřte se zejména na možnost přenášet data mezí zařízením a vzdáleným server s co možná nejnižší spotřebou energie.
 +    - Zařízení navrhněte tak, aby bylo možné přenášet větší objem dat.
 +    - Pro demonstraci správné funkce připojte k zařízení kameru a v určitých intervalech přenášejte statické fotografie.
 +    - Vytvořte jednoduchý server pro příjem dat ze vzdáleného zařízení.
 +    - Výsledné řešení otestujte a proveďte analýzu spotřeby v závislosti na množství přenášených dat
        
 ===== Available projects ===== ===== Available projects =====
Line 100: Line 105:
     * generator analogových průběhů     * generator analogových průběhů
     * vlastní zadání     * vlastní zadání
 +    * Wifi a ESP32/​ESP2866
  
   2. Volfram Mathematica   2. Volfram Mathematica
Line 105: Line 111:
     * kódy pro kryptografií     * kódy pro kryptografií
     * matematické funkce realizované v HW     * matematické funkce realizované v HW
 +    * aritmetický procesor v GF(2^2^n)
 +    * efiktivita protokolů pro předmět BI-PSI
     * vlastní zadání     * vlastní zadání
  
Line 122: Line 130:
     * implementace procesoru/​periferié procesoru (ARM, Z80, AVR, ...)     * implementace procesoru/​periferié procesoru (ARM, Z80, AVR, ...)
     * HW podpora SoC (Zynq)     * HW podpora SoC (Zynq)
 +    * aritmetický procesor v GF(2^2^n)
     * Hry pro FPGA     * Hry pro FPGA
     * vlastní zadání     * vlastní zadání
Line 160: Line 169:
 **BP a DP defended works on CTU in Prague FEL/FIT:** [[https://​dspace.cvut.cz|BP a DP]] **BP a DP defended works on CTU in Prague FEL/FIT:** [[https://​dspace.cvut.cz|BP a DP]]
  
-===== All projects archives 2004 - 2018 =====+===== All projects archives 2004 - 2019 =====
  
 +  *[[project:​2019:​proj_2019|Realized projects 2019]]
   *[[project:​2018:​proj_2018|Realized projects 2018]]   *[[project:​2018:​proj_2018|Realized projects 2018]]
   *[[project:​2017:​proj_2017|Realized projects 2017]]   *[[project:​2017:​proj_2017|Realized projects 2017]]
project/proj_list.txt · Last modified: 2024/02/15 10:30 by xkubalik