This shows you the differences between two versions of the page.
start [2018/03/01 13:31] valenta [Formulace a schvalování témat závěrečných prací] |
start [2020/01/08 11:20] (current) valenta [Závěrečné práce a projekty na FIT] |
||
---|---|---|---|
Line 9: | Line 9: | ||
===== Závěrečné práce a projekty na FIT ===== | ===== Závěrečné práce a projekty na FIT ===== | ||
- | Cílem tohoto dokumentu je poskytnout studententům FIT detaily, po kterých se v souvislosti s procesem schválení a odevzdání ZP shánějí. Sestaven je na základě mých zkušeností na KSI (Katedře softwarového inženýrství), kterou vedu. Níže uvedená tvrzení jsou obvykle platná i v případě dalších kateder a oborů. Dokument ovšem není oficiálním stanoviskem FIT k problematice. | ||
- | * Informační bod pro předměty BI-BPR a BI-BAP je EDUX | + | Většina informací, které byly na této stránce, už je lépe, aktuálně a oficielně k dispozici na stránce věnová [[https://courses.fit.cvut.cz/SZZ/|státnicím a závěrečným pracem na adrese couses.fit.cvut.cz]]. |
- | * zápis předmětu BI-BPR/MI-MPR: https://edux.fit.cvut.cz/szz/start#zapis_predmetu_projekt | + | |
- | * zápis předmětu BI-BAB/MI-DIP: https://edux.fit.cvut.cz/szz/start#zapis_predmetu_zaverecna_prace | + | |
- | * portal ZP - proč a jak | + | Duplicitní a zastaralé informace jsem smazal, něco málo jsem opravil. |
- | * [[https://is.fit.cvut.cz | IS FIT ]] | + | |
- | * [[https://www.fel.cvut.cz/procesy/element.jsf?model=16713&qprid=0|DOKUMENTACE PROCESU]] | + | Stále platí, že informace zde jsou neoficiální a nemusí platit stejně na ostatních katedrách. |
- | * [[http://www.fit.cvut.cz/sites/default/files/STO/SmerniceDekana%20SZZ%2014-2015_3.pdf|směrnice děkana k ZP a SZZ]] zde je popsán proces zadání ZP i průběh státních zkoušek | + | |
* k zadáním obecně | * k zadáním obecně | ||
- | * **Obor je podstatný**. Studenti si často domluví konkrétní téma aniž by uvážili zda se hodí pro jejich obor. Některá témata se dají směrem k oboru "ohnout", ne vždy to ale dává smysl. | + | * **Obor/zaměření jsou podstatný**. Studenti si často domluví konkrétní téma aniž by uvážili zda se hodí pro jejich obor. Některá témata se dají směrem k oboru "ohnout", ne vždy to ale dává smysl. |
- | * **Způsob formulace zadání**. Prostor pro zadání tématu je malý (cca 1000 znaků), přesto musí být zřejmé, čím se budete zabývat a co je očekávaným výsledkem. Snažte se kontext omezit na minumum a raději věnujte prostor dílčím úkolům. Dále se soustřeďte na to, aby bylo zřejmé, že téma patří do oboru, ve kterém budete obhajovat. Doporučuji používat rozkazovací způsob a strukturovaný text: body, podbody, .... | + | * **Způsob formulace zadání**. Prostor pro zadání tématu je malý (cca 1000 znaků), přesto musí být zřejmé, čím se budete zabývat a co je očekávaným výsledkem. Snažte se kontext omezit na minumum a raději věnujte prostor dílčím úkolům. Dále se soustřeďte na to, aby bylo zřejmé, že téma patří do oboru/zaměření, ve kterém budete obhajovat. Doporučuji používat rozkazovací způsob a strukturovaný text: body, podbody, .... |
* **Důležitost formálního zadání pro oponentský posudek a obhajobu.** Schválené (formální) zadání práce je podstatné pro oponenta. Mimo jiné hodnotí nakolik vaše práce splňuje zadání. Když je v zadání seznam dílčích požadavků, lépe se to hodnotí. To samé platí pro komisi, která rozhoduje o výsledku obhajoby. | * **Důležitost formálního zadání pro oponentský posudek a obhajobu.** Schválené (formální) zadání práce je podstatné pro oponenta. Mimo jiné hodnotí nakolik vaše práce splňuje zadání. Když je v zadání seznam dílčích požadavků, lépe se to hodnotí. To samé platí pro komisi, která rozhoduje o výsledku obhajoby. | ||