LINEÁRNÍ ZOBRAZENÍ 1) [není; je; není] 2) [ 2 0 -1 0 A = 2 1 -1 0 -1 0 2 1 0 1 0 2 ] 3)[ Predpis pro zobrazení nalezneme tak, že si vezmeme libovolný polynom P(x) jako P(x) = ax^2 + bx + c a vyjádríme ho jako lineární kombinaci vektoru báze B = {b1, b2, b3}. Potom P(x) zobrazíme.... P(x) = k1 b1 + k2 b2 + k3 b3 = k1(x^2 + x + 1) + k2(x^2 + x) + k3(x^2 +1) = (b +c-a)(x^2 + x + 1) + (a-c)(x^2 + x) + (a-b)(x^2 +1) koeficinety lin. kombinace jsme vyjádrili pomocí a, b a c (spoctete soustavu rovnic pro k1, k2 a k3 jako neznámé) A(P(x)) = A( (b +c-a)(x^2 + x + 1) + (a-c)(x^2 + x) + (a-b)(x^2 +1) ) = (b +c-a) A(x^2 + x + 1) + (a-c) A(x^2 + x) + (a-b) A(x^2 +1) = (b +c-a) (x^2 + 2x + 1) + (a-c) (x^2 - x) + (a-b) (x+3) = bx^2 + (b+3c-1)x + (2a-2b +c) zobrazení A je tedy dané predpisem: A(P(x)) = bx^2 + (b+3c-1)x + (2a-2b +c) matice zobrazení: 0 1 0 A = -1 0 3 2 -2 1 doplnim a) BS b) SB c) BB d) SS ] ------------------------- MATICE PŘECHODU 1) [a) 1 1 -1 A = 2 1 -1 -1 1 0 b) 1 1 1 A = 2 1 -1 1 0 -2 ] 2) [a) matice zobr. C = B A b) matice zobr. C = A B 1 1 2 A = 2 -1 1 1 1 B = 2 -1 -1 1 ] 3) doplnim